Kvalitet
- Våra kunder får det lilla extra

Med kvalitet menar vi till exempel: 

  • Att år efter år leverera/erhålla stabila och välutförda städtjänster.
  • Att städningen för uppdragsgivarens personal löper friktionsfritt och i samspel.
  • Att ”verka utan att synas”. En god städleverantör bör inte uppta uppdragsgivarens tid med ständiga kontakter, avstämningar och frågeformulär, annat än på uppdragsgivarens egen begäran.
  • En god städleverantör skall vara medveten om sina skyldigheter, utföra sina åtaganden diskret och låta uppdragsgivaren bekymmersfritt ägna sig åt sin kärnverksamhet.
  • Självklart följer vi upp arbetet genom kontakter med Er representant och justerar städrutinerna vid behov.
  • Att vara lättillgänglig och snabbt kunna tillgodose uppdragsgivarens önskemål.
  • Att vara en tillgång för uppdragsgivaren.

Det där lilla extra kan exempelvis ta sig uttryck i form av:

  • Att helt enkelt göra lite mer än avtalat. Som t.ex. invändig rengöring av mikrovågsugnen, eftersom det ofta händer att maten ”sprängs” i micron.
  • Att vid behov rengöra insidan av kylskåpet.
  • Vid behov kostnadsfritt byta disksvamp, disktrasa och diskborste.
  • Att tvätta diskmedelsflaskan och runt kanterna på diskmaskinsluckan.
  • Att avfläcka vägg- dörr- karmpartier utan att kräva beställning av storstädning.
  • Att lyfta toalettlocket ur sina fästen för att noggrannare detaljrengöra.
  • Att tvätta toaborsten och hållaren.
  • Att dammtorka vatten- och avloppsrören samt avkalka.
  • Att tvätta bort fingeravtryck från bildskärmar och tvätta datormusen, skrollhjulet, musmattan,tangenterna, torka bort dammet mellan tangenterna.
  • Tömma håltagaren.
  • Plocka bort muggar.
  • Att tvätta telefonlurar, sändarenheter, kopiatorer, skrivare, bordskanter, papperskorgar.
  • Att vintertid tvätta – av blöta skor – nedstänkta stolsunderreden samt nedstänkta väggpartier i exempelvis entrén.
  • Att sopa upp fimpar och annat skräp utanför entrén och närliggande parkeringsplatser.
  • Att ansa och vattna växterna. Ge dem näring. Torka av dammet från bladen. Att avlägsna  uppkomna spindelväv.
  • Att i förekommande fall och om möjligt hjälpa uppdragsgivarens kunder till rätta, och att vid eventuella extraordinära händelser och om möjligt bistå uppdrags-givarens personal.
  • Att till våren uppsamla skräp som eventuellt gömts under snön i företagets omgivning.
  • Sopa upp eventuella sandrester och nedfallna löv runt företaget.
  • Att sommartid (vid kvällsstädning) stänga av kontors AC för att spara uppdragsgivarens kostnader. Att stänga öppna fönster.
  • Att vintertid smörja/tina hänglås på eventuella grindar.
  • Hjälpa till med eventuell sandning och skotta snö utanför entrén.